Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

VDA 8D – narzędzia rozwiązywania problemów

VDA 8D – narzędzia rozwiązywania problemów

VDA 8D – narzędzia rozwiązywania problemów

  • Doskonalenie procesów
    Szkolenia zamknięte
  • CZAS TRWANIA: 1 dzień / 8 godzin szkoleniowych

Zakres

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się jak przy analizie 8D (zgodnie z VDA) definiować i raportować każdy z ośmiu kroków. Dodatkowo na szkoleniu będą przećwiczone i omówione narzędzia wspierające analizę: 5W2H, Diagram Ishikawy i 5xDlaczego. Całość pozwoli poprawić błędy w analizach i formularzach.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Omówienie technik pomocnych w rozwiązywaniu problemu związanego z reklamacją (niezgodnością).
  • Omówienie technik wspomagających pracę grupową i kreatywne myślenie wg VDA.
  • Omówienie pełnego zakresu procedury 8D.
  • Przećwiczenie sposobu dokumentowania rozwiązania problemu w raporcie 8D.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • 8D jako konsekwencja pojawienia się reklamacji.
  • Tradycyjne sposoby radzenia sobie z problemami – krótki przegląd metod.
  • Powiązanie G8D – CQI-20 – VDA 8D – VDA FFA.
  • Wstęp do korzystania z podręcznika VDA 8D.

 

ZAWARTOŚĆ:

  • Prezentacja listy kontrolnej dla oceny skuteczności i efektywności analizy.
  • Przegląd CSR wybranych klientów co do wymogów oceny poprawności raportów 8D wg VDA.
  • Ocena błędnych stwierdzeń i szukania alternatyw dla utartego: „błąd operatora-szkolenie operatora” i innych błędów realizacji 8D.

ĆWICZENIA:

Wspólna ocena dokumentacji wewnętrznej klienta (lub przykładowych trenera) na podstawie listy kontrolnej dla 8D.

ZAWARTOŚĆ:

  • Dobór członków zespołu.
  • Role w zespole, ustanowienie zasad współpracy.
  • Zakres odpowiedzialności: Sponsor, Lider, Uczestnik

ĆWICZENIA:

Studium przypadku z metodami tworzenia i wyboru zespołu.

Ocena dokumentacji wewnętrznej klienta lub przykładowych trenera.

Definiowanie reguł zespołowych na podstawie zakresu obowiązku i matryca kompetencji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Definiowanie problemu z wykorzystaniem 5W2H.
  • IS-ISN’T w połączeniu z 5W2H – cechy wspólne i uzupełnienia.
  • Wykorzystanie źródeł danych o problemie wraz z Histogramem i Pareto.
  • Weryfikacja przegląd dokumentacji SZJ: PFMEA, Audity procesu itp.
  • Wdrożenie „szczelnych” działań natychmiastowych.

ĆWICZENIA:

Studium przypadku z techniką 5W2H.

Studium przypadku z IS-ISN’T w połączeniu z 5W2H.

Studium przypadku z metodami zapewnienia działań tymczasowych.

Wspólna ocena dokumentacji zakładowych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Techniki poszukiwania przyczyn – przegląd.
  • Przyczyny bezpośrednie i pośrednie.
  • Definiowanie przyczyn bezpośrednich dla wystąpienia niezgodności.
  • Definiowanie przyczyn bezpośrednich dla niewykrycia niezgodności.
  • Metody wspomagające: Diagram Rybiej ości, 5XWhy, FTA.

ĆWICZENIA:

Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy.

Burza mózgów w połączeniu z 5WHY.

Różnica pomiędzy badaniem przyczyny systemowej i technicznej.

ZAWARTOŚĆ:

  • Przegląd metod poszukiwania działań korygujących.
  • Metody oceny skuteczności i efektywności działań.
  • Wybór działań: techniki LEQ i ZWI.
  • Metody poszukiwania KPI.
  • Zarządzanie planem akcji i zadaniami.

ĆWICZENIA:

Ocena priorytetu dla działań z wykorzystaniem LEQ.

Dokumentowanie i raportowanie zgodne z 8D.

Studium przypadku dla oceny skuteczności.

Wspólna ocena dokumentacji zakładowych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Powiązanie 8D z PFMEA oraz CP.
  • Zamknięcie działań i podsumowanie pracy zespołu.
  • Budowanie bazy dobrych praktyk i LL (Lessons Learned).
  • Metody podsumowania raportu i docenienia zespołu.

ĆWICZENIA:

Studium przypadku dla zarządzania bazą danych.

Ocena metod motywacji i efektywność pracy zespołów problemowych.

DODATKOWE INFORMACJE:

Dbamy o to, żeby dużą część szkolenia zajęły ćwiczenia i praktyczne warsztaty – wtedy uczestnikom szkolenia łatwiej zapamiętać nowe dla nich informacje.

Podczas tego szkolenia praktyka to m.in. zadania w zakresie:

  • Raportowanie analizy zgodnie z 8D.
  • Studium przypadku na procesie klienta.
  • Praca z diagramem przyczynowo-skutkowym Ishikawy.
  • Praca z narzędziami 5W2H i 5WHY.

Szczegółowy zakres szkolenia zostanie uzgodniony po dalszej analizie potrzeb szkoleniowych.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:

Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, środowiskiem, BHP itd. Auditorzy wewnętrzni systemów zarządzania. Osoby zajmujące się doskonaleniem procesów.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z prawnie uzasadnionym celem administratora. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Pełne informacje o danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.