Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
Facebook

Szkolenia zamknięte

IATF 16949 – prowadzenie auditów wewnętrznych – szkolenie doskonalące

IATF 16949 – prowadzenie auditów wewnętrznych – szkolenie doskonalące

IATF 16949 – prowadzenie auditów wewnętrznych – szkolenie doskonalące

  • Systemy zarządzania jakością
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych
Zakres

Szkolenie przeznaczone jest dla doświadczonych auditorów w celu usprawnienia ich pracy w poszukiwaniu potwierdzenia zgodności w audytowanej części organizacji. Szkolenie wzbogacone jest o liczne praktyczne przykłady i dokumentację systemu zarządzania jakością.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Przypomnienie podstawowych zasad prowadzenia auditów wewnętrznych, a przede wszystkim przećwiczenie tych elementów związanych procesem auditowania, które są szczególnie istotne z punktu widzenia skuteczności auditów systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami IATF 16949:2016.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Podstawowe wymagania IATF 16949 dla przeprowadzania auditów.
  • Wymagane kompetencje auditorów i plan rozwoju – lista kontrolna.
  • Ocena skuteczności kompetencji audytorskich – wymaganie i mierniki.
  • Najnowsze wydanie ISO 19011 – co zmienia w sposobie prowadzenia auditów.

ĆWICZENIA:
Analiza wytycznych ISO 19011 oraz wymagań IATF 16949 – analiza ścieżki rozwoju auditora.

ZAWARTOŚĆ:

  • Wybrane wymagania standardu IATF 16949 – przypadki szczególne.
  • Wybrane wymagania normy ISO 9001 – przypadki szczególne.
  • Analiza FAQ i SI – najnowsze interpretacje IATF.
  • Rules i ich wpływ na proces auditowania.
  • Stopniowanie niezgodności w czasie auditu.
  • Dokumentowanie obserwacji auditora.
  • Rozróżnianie zgodności i niezgodności oraz możliwości doskonalenia.

ĆWICZENIA:
Weryfikacja poprawności oceny wybranych niezgodności;
Ocena sytuacji auditowych i przyznanie decyzji;
Studium przypadku na przykładowej dokumentacji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Podstawy komunikacji auditowej – postawy TY i JA.
  • Ograniczanie stresu auditowanego – praktyczne rozwiązania.
  • Rozpoznanie typu osobowości auditowanego jako ścieżka do skutecznego auditu.

ĆWICZENIA:
Próby interpretacji zachowań auditowanych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Podejście procesowe – model żółwia i analiza ryzyka auditowania i strony auditowanej.
  • Schematy zarządzania ryzykiem dla auditów.
  • Metody definiowania i poszukiwania ryzyk auditowych.

ĆWICZENIA:
Analiza ryzyka procesu auditowania i strony audytowanej;
Analiza procesu auditowania zgodnego z ISO 19011 na podstawie diagramu żółwia;
Studium przypadku na przykładowej dokumentacji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Powiązanie core tools z wymaganiami IATF 16949.
  • Zakres wiedzy auditora w zakresie core tools – wymagania.
  • Główne punkty wspólne core tools – auditowanie przepływu informacji.
  • Najczęstsze błędy w auditowaniu dokumentacji core tools.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku na dokumentacji APQP (projekt): FMEA, CP, PF, SPC i MSA.

ZAWARTOŚĆ:

  • Zachowanie niezależności w przypadku auditowania przełożonych/kierownictwa.
  • Aspekty bezpieczeństwa i prawa w kontekście auditowania.
  • Proces eskalacji w przypadku niezgodności procesów podległych wyższemu kierownictwu.
  • Etyka auditów wewnętrznych.
DODATKOWE INFORMACJE:

Szkolenie obejmuje część teoretyczną w formie prezentacji, analizy przykładów oraz dyskusji, a także część praktyczną w formie warsztatów ćwiczeniowych.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:

Pracownicy wyznaczeni do prowadzenia auditów. Pełnomocnicy ds. systemów zarządzania odpowiedzialni za organizację auditów.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.