Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie reklamacjami

Zarządzanie reklamacjami

Zarządzanie reklamacjami

  • Systemy zarządzania jakością
    Szkolenia zamknięte
  • CZAS TRWANIA: 1 dzień / 8 godzin szkoleniowych

Zakres

Podczas szkolenia uczestnicy poznają w jaki sposób budować w organizacji system zarządzania reklamacjami oraz poznają wytyczne Polskich Norm z tego zakresu. Dowiedzą się również jak zarządzać i doskonalić proces postępowania z reklamacjami.

Ważną częścią szkolenia są warsztaty polegające na analizie konkretnych sytuacji reklamacyjnych. Uczestnicy szkolenia z wykorzystaniem wybranych metod i technik będą mieli okazję przejść pełny proces reklamacyjny – od przyjęcia reklamacji od klienta i próby jej „zrozumienia”, po znalezienie rozwiązania problemu i zamknięcie reklamacji w kontakcie z klientem. Warsztaty mogą być przeprowadzone na prawdziwym przykładzie z firmy.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat skutecznego zarządzania reklamacjami w świetle Polskich Norm.
  • Przedstawienie narzędzi i technik umożliwiających analizę tzw. przyczyn źródłowych w trakcie rozwiązywania problemów reklamacyjnych.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • System zarządzania w motoryzacji a reklamacje
  • Odpowiedzialność prawna za wyrób w warunkach europejskich
  • Prawa oraz obowiązki dostawcy i klienta w przypadku reklamacji

OPIS:

Wprowadzenie do prawnych aspektów zarządzania reklamacjami

ZAWARTOŚĆ:

  • Wytyczne PN-ISO 10002:2006 „Zarządzanie jakością. Zadowolenie Klienta. Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach”
  • Wykorzystanie PN-ISO 10002 w kontekście IATF 16949
  • Proces reklamacji w kontekście norm dotyczących zarządzania jakością (m.in. ISO 9001)

OPIS:

Omówione będą wytyczne Polskich Norm, które mogą stać się podstawą budowanego w organizacji systemu zarządzania reklamacjami

ZAWARTOŚĆ:

  • Zasady rejestracji reklamacji
  • Raportowanie reklamacji do klienta i wewnątrz organizacji
  • Raport G8D jako skuteczna metoda dokumentowania procesu reklamacji i analizy przyczyn
  • Raport A3
  • Identyfikacja przyczyn reklamacji i doskonalenie procesów (przegląd zalecanych metod)
  • Działania korygujące w ramach systemu zarządzania jakością a reklamacja

OPIS:

Przedstawione będą najlepsze praktyki w zakresie zarządzania reklamacjami. Omówiony też będzie sposób identyfikowania przyczyn reklamacji i ich raportowania klientom

DODATKOWE INFORMACJE:

Dbamy o to, żeby dużą część szkolenia zajęły ćwiczenia i praktyczne warsztaty – wtedy uczestnikom szkolenia łatwiej zapamiętać nowe dla nich informacje.

Podczas tego szkolenia praktyka to m.in. zadania w zakresie:

  • Opracowanie i opisanie procesu reklamacji.
  • Analiza przypadku z wykorzystaniem metody 5W2H oraz 5xdlaczego.
  • Analiza przypadku z wykorzystaniem diagramu Ishikawy.
  • Opracowanie raportu 8D.

Szczegółowy zakres szkolenia zostanie uzgodniony po dalszej analizie potrzeb szkoleniowych.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:

Osoby związane z procesem zarządzania reklamacjami w firmie

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z prawnie uzasadnionym celem administratora. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Pełne informacje o danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.