Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
  • polski
Facebook

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie charakterystykami specjalnymi

Zarządzanie charakterystykami specjalnymi

Zarządzanie charakterystykami specjalnymi

  • Narzędzia zarządzania jakością
  • CZAS TRWANIA: 2-3 dni / 16-24 godzin szkoleniowych

Zakres

Szkolenie poświęcone jest wyjaśnieniu jakie są rzeczywiste znaczenia i interpretacje charakterystyk specjalnych. Uczestnicy szkolenia poznają również sposób zarządzania charakterystykami począwszy od ustaleń w projekcie, przez oznaczanie ich na rysunkach i dokumentacji technologicznej. Dodatkowo zostaną zaprezentowane różne podejścia w zarządzaniu podczas kontroli i omówiona rola działu zakupów.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Pokazanie różnic w pracy z charakterystykami specjalnymi – w przekroju standardów i CSR.
  • Zapoznanie uczestników szkolenia ze specyficznymi wymaganiami klientów motoryzacyjnych (CSR) w zakresie nadzorowania charakterystyk specjalnych.

Informacje o programie

Szczegóły po naciśnięciu +

ZAWARTOŚĆ:

  • Systemy zarządzania jakością w motoryzacji a charakterystyki specjalne.
  • Definicja charakterystyki specjalnej.
  • Zasady bezpieczeństwa produktu i odpowiedzialności firmy za wyrób.

ZAWARTOŚĆ:

  • Klasyfikacja w DFMEA i PFMEA.
  • Klasyfikacja w planach kontroli.
  • Walidacja i zatwierdzania projektu.

ĆWICZENIA:
Budowanie logicznego schematu dla dekompozycji i roll-out charakterystyk specjalnych;
Przykład połączenia różnych dokumentów w ramach projektu.

ZAWARTOŚĆ:

  • Przekazanie wymagań i wyboru dostawcy.
  • Nadzór nad projektem dostawcy.
  • Kontrola i badania na wejściu.
  • PPAP dostawcy.

ĆWICZENIA:
Analiza przykładowego rysunku ze wskazaniem kluczowych obszarów;
Estymowanie kosztów jakie muszą ponieść strony zaangażowane w projekt.

ZAWARTOŚĆ:

  • Zakres zarządzania charakterystykami:
    • Wyposażenie.
    • Weryfikacja urządzeń i oprzyrządowania.
    • Walidacja procesów.
    • Identyfikacja i identyfikowalności.
    • Zabezpieczenia wyrobu.

ĆWICZENIA:
Kaskadowanie zależności w dokumentacji powiązanej;
Zbudowanie przykładu dla identyfikowalności charakterystyk specjalnych jako standardu dla organizacji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Zakres zarządzania charakterystykami:
    • Kontrola i badania wyrobu.
    • Monitorowanie procesu.
    • Zastosowanie narzędzi statystycznych (MSA, SPC itp.).
    • Audity.
    • Postępowanie z wyrobem niezgodnym.

ĆWICZENIA:
Przykładowy audit charakterystyk specjalnych.

ZAWARTOŚĆ:

  • VOLVO: Fazy PPAP oraz konsekwencja klasyfikacji.
  • FCA: Procedury z grupy 9.011XX.
  • FCA: Kwalifikacja nowych produktów 07740 i AQR.
  • Grupa VW: VDA SC i Formel Q.
  • BMW: GS91011, LSV oraz nowe wymagania QMT Process.
  • DAG: Jakie zmiany wprowadza MBST-2020 dla DS/DZ.
  • PSA: Rozróżnienie wymagań CTF oraz CSE.
  • RENAULT-NISSAN: rynek japoński i francuski w ANPQP.
  • HKMC: Jakie rozróżnienie stosuje rynek koreański, AQIS-PSO.
  • TOYOTA: jakie podejście prezentuje w SQAM.

ĆWICZENIA:
Przykładowa analiza z zastosowaniem specyficznych wymagań klienta i zasad powiązanych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Zastosowanie charakterystyk specjalnych podczas projektowania wymagań dla produktu (np.: KLH, TS, TR, ES).
  • Definiowanie listy charakterystyk specjalnych (np.: SCAAF, SCA, Supplement-K, LSV, Besondere Merkmale).
  • Wymagania dotyczące zarządzania oznaczeniami i symbolami klienta w dokumentacji technicznej, specyfikacjach i na rysunkach.
  • Wymagania odnośnie zdolności procesu i sposoby wdrożenia w ramach rozwoju projektu.
  • Odpowiedzialność dostawcy w ramach zarządzania i transferowania charakterystyk w łańcuch dostaw.

ĆWICZENIA:
Analiza przykładowej listy charakterystyk specjalnych;
Transfer wymagań klienta na projekt – mapowanie.

ZAWARTOŚĆ:

  • Różne podejścia w kwestii zarządzania charakterystykami specjalnymi w odniesieniu do IATF 16949 (rozdział 8.3.3.3).
  • Specyficzne symbole stosowane w dokumentacji oraz na rysunkach.
  • Różnice pomiędzy symboliką, jaką stosują różni klienci oraz różnice w ich stosowaniu zarówno z poziomu produktu, jak i procesu u dostawcy.

ĆWICZENIA:
Zbudowanie przykładowej matrycy przejścia.

Dodatkowe informacje:

  • Czas trwania uzależniony o ilości klientów, których wymagania mają być omówione
  • Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy
  • Grupa uczestnicząca w szkoleniu nie powinna być większa niż 15 osób
  • Możecie Państwo dostosować czas trwania zajęć, przerwy, godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć do potrzeb i możliwości grupy
  • Szczegółowy zakres szkolenia zostanie uzgodniony po dalszej analizie potrzeb szkoleniowych

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna

ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
e-mail: biuro@proqual.pl
tel.: +48 71 355 18 08
fax: +48 71 72 313 94
Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
Facebook
© Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie!

* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.