Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z zasadami mapowania strumienia wartości. Uczestnicy nabędą umiejętności samodzielnego odwzorowania stanu aktualnego i przyszłego badanego procesu oraz zaznajomią się z narzędziami Lean Management, t.j. Heijunka, Just In Time, Pull System
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Uczestnicy poznają miejsce filozofii Lean/Kaizen w zarządzaniu firmami
Zobaczą w jaki sposób można wykorzystać to podejście w codziennej pracy
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Uczestnicy poznają podstawowe rodzaje marnotrawstwa z którymi powinno się walczyć przy doskonaleniu procesu
Zobaczą też w jaki sposób można je „mierzyć” i jak dawać sobie z nimi radę przy doskonaleniu procesów
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Ważne jest zrozumienie, że doskonalenie procesu nie powiedzie się, jeżeli nie będzie robione odpowiednio metodycznie, a w proces nie zostaną wkomponowane odpowiednie mechanizmy umożliwiające odpowiedni jego przepływ
Uczestnicy poznają tu elementy praktyki Lean, które są potrzebne przy doskonaleniu procesu w ramach VSM
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Uczestnicy najpierw na prostych przykładach nauczą się tworzyć i analizować mapę strumienia wartości
Zobaczą także w jaki sposób podchodzić do doskonalenia procesu
Zostanie też zmapowany wybrany proces realizowany w firmie
Szkolenie ma formę warsztatów wspomaganych prezentacją multimedialną i uzupełnionych ćwiczeniami. Część teoretyczna przeplatana jest wieloma przykładami dopasowanymi do branży w której pracują uczestnicy szkolenia. Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy – analiza wybranego procesu. Tempo szkolenia oraz trudność omawianych zagadnień dostosowywana jest do poziomu zaawansowania uczestników, a zakres szkolenia może zostać dopasowany do specyfiki Państwa firmy.
Rozszerzenie szkolenia może stanowić jednodniowe szkolenie z zakresu DOE (Planowanie eksperymentów).
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.
Adresaci:Osoby chcące zapoznać się z tematyką doskonalenia zgodnie z podejściem Lean oraz poszukujące narzędzi umożliwiających doskonalenie efektywności realizowanych procesów. Menadżerowie, kierownicy
średniego i wyższego szczebla, pracownicy działów logistyki itp.
PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna