Uczestnicy szkolenia w praktyczny sposób nauczą się jak zadawać pytania „dlaczego”, aby dojść do źródła problemu poprzez Ishikawę i 5xWhy. Dodatkowo uczestnicy szkolenia wykonają samodzielnie fragment analizy i będą mogli uczestniczyć w moderowaniu rozwiązania dla RCA.
ZAWARTOŚĆ:
ZAWARTOŚĆ:
ĆWICZENIA:
Ustalanie priorytetów za pomocą macierzy Eisenhowera i decyzyjnej;
Studium przypadku z metodami tworzenia i wyboru zespołu;
Zbieranie danych ze źródeł zewnętrznych;
Wspólna ocena dokumentacji w zakresie RCA.
ZAWARTOŚĆ:
ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą 5W2H;
IS-ISN’T przy opisywaniu problemu na produkcji.
ZAWARTOŚĆ:
ĆWICZENIA:
Burza mózgów – „prawdziwa”, a nie grupowa dyskusja;
Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy – podejście „precyzyjne”;
Poszukiwanie przyczyn z wykorzystaniem 5WHY.
ZAWARTOŚĆ:
ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą LEQ i ZWI;
Dokumentowanie i raportowanie zgodne z BP i LL;
Wspólna ocena dokumentacji.
ZAWARTOŚĆ:
ĆWICZENIA:
Studium przypadku dla oceny skuteczności;
Ocena motywacji i efektywność pracy zespołów problemowych.
Dbamy o to, żeby dużą część szkolenia zajęły ćwiczenia i praktyczne warsztaty – wtedy uczestnikom szkolenia łatwiej zapamiętać nowe dla nich informacje.
Podczas tego szkolenia praktyka to m.in. zadania w zakresie:
Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy – analiza wybranego projektu.
Szkolenie przewidziane jest na 2 dni zajęć – w tym 1 dzień szkolenia oraz 1 dzień praktycznych warsztatów.
Grupa uczestnicząca w szkoleniu nie powinna być większa niż 15 osób.
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.
Adresaci:Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, auditorzy, właściciele procesów, osoby odpowiedzialne za wdrażanie i dokumentowanie działań doskonalących oraz odpowiedzialne ze zarządzanie reklamacjami. Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę na temat budowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością.
PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna