Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
  • polski
  • angielski
Facebook

Szkolenia zamknięte

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

  • Doskonalenie procesów
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Uczestnicy szkolenia w praktyczny sposób nauczą się jak zadawać pytania „dlaczego”, aby dość dojść do źródła problemu poprzez Ishikawę i 5xWhy. Dodatkowo uczestnicy szkolenia wykonają samodzielnie fragment analizy i będą mogli uczestniczyć w moderowaniu rozwiązania dla RCA.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Omówienie metod i technik pomocnych w rozwiązywaniu problemów, ocenie priorytetów problemów i ich rozwiązań.
  • Omówienie technik i metod wspomagających pracę grupową i kreatywne myślenie.
  • Omówienie procesu postępowania zgodnego z podejściem RCA.

Informacje o programie

Szczegóły po naciśnięciu +

ZAWARTOŚĆ:

  • Tradycyjne sposoby radzenia sobie z problemami.
  • Wykorzystanie RCA do rozwiązywania problemów – wprowadzenie.
  • RCA na tle wymagań standardów ISO, IATF i podobnych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Identyfikacja problemów w praktyce.
  • Dobór członków zespołu.
  • Opis problemu w praktyce – elementy obowiązkowe każdego opisu.
  • Czy wszystkie problemy są jednakowo ważne? – przegląd i określenie priorytetów zidentyfikowanych problemów (macierz decyzyjna, macierz Eisenhowera).

ĆWICZENIA:
Ustalanie priorytetów za pomocą macierzy Eisenhowera i decyzyjnej;
Studium przypadku z metodami tworzenia i wyboru zespołu;
Zbieranie danych ze źródeł zewnętrznych;
Wspólna ocena dokumentacji w zakresie RCA.

ZAWARTOŚĆ:

  • Definiowanie problemu z wykorzystaniem metody 5W2H.
  • Metoda IS – ISN’T.
  • Wykorzystanie źródeł danych o problemie.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą 5W2H;
IS-ISN’T przy opisywaniu problemu na produkcji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Co to w rzeczywistości jest root cause.
  • Kiedy uznać poszukiwanie przyczyn za zakończone.
  • 5WHy czy 20WHY?

ĆWICZENIA:
Burza mózgów – „prawdziwa”, a nie grupowa dyskusja;
Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy – podejście „precyzyjne”;
Poszukiwanie przyczyn z wykorzystaniem 5WHY.

ZAWARTOŚĆ:

  • Wybór działań: metody LEQ i ZWI.
  • Priorytetyzacja działań.
  • Planowanie mierników skuteczności działań.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą LEQ i ZWI;
Dokumentowanie i raportowanie zgodne z BP i LL;
Wspólna ocena dokumentacji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Skuteczność a efektywność.
  • Ocena skuteczności działań – zbieranie danych.
  • Zamknięcie działań i podsumowanie pracy zespołu.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku dla oceny skuteczności;
Ocena motywacji i efektywność pracy zespołów problemowych.

Dodatkowe informacje:

  • Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy – analiza wybranego projektu.
  • Szkolenie przewidziane jest na 2 dni zajęć – w tym 1 dzień szkolenia oraz 1 dzień praktycznych warsztatów.
  • Grupa uczestnicząca w szkoleniu nie powinna być większa niż 15 osób.

Adresaci:

Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, auditorzy, właściciele procesów, osoby odpowiedzialne za wdrażanie i dokumentowanie działań doskonalących oraz odpowiedzialne ze zarządzanie reklamacjami. Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę na temat budowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna

ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
e-mail: biuro@proqual.pl
tel.: +48 71 355 18 08
fax: +48 71 72 313 94
Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
Facebook
© Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie!

* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.