Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

RCA (Root Cause Analysis) – analiza przyczyn źródłowych

  • Doskonalenie procesów
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Uczestnicy szkolenia w praktyczny sposób nauczą się jak zadawać pytania „dlaczego”, aby dojść do źródła problemu poprzez Ishikawę i 5xWhy. Dodatkowo uczestnicy szkolenia wykonają samodzielnie fragment analizy i będą mogli uczestniczyć w moderowaniu rozwiązania dla RCA.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Omówienie metod i technik pomocnych w rozwiązywaniu problemów, ocenie priorytetów problemów i ich rozwiązań.
  • Omówienie technik i metod wspomagających pracę grupową i kreatywne myślenie.
  • Omówienie procesu postępowania zgodnego z podejściem RCA.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Tradycyjne sposoby radzenia sobie z problemami.
  • Wykorzystanie RCA do rozwiązywania problemów – wprowadzenie.
  • RCA na tle wymagań standardów ISO, IATF i podobnych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Dobór członków zespołu i identyfikacja problemów w praktyce.
  • Opis problem – elementy obowiązkowe każdego opisu.
  • Czy wszystkie problemy są jednakowo ważne? – przegląd i określenie priorytetów zidentyfikowanych problemów (macierz decyzyjna, macierz Eisenhowera).
  • Priorytetyzacja problemów – metoda prosta: porównywanie parami, metoda bardziej zaawansowana: wyciąganie wniosków z analizy FMEA.

ĆWICZENIA:
Ustalanie priorytetów za pomocą macierzy Eisenhowera i decyzyjnej;
Studium przypadku z metodami tworzenia i wyboru zespołu;
Zbieranie danych ze źródeł zewnętrznych;
Wspólna ocena dokumentacji w zakresie RCA.

ZAWARTOŚĆ:

  • Definiowanie problemu z wykorzystaniem metody 5W2H.
  • Metoda IS – ISN’T.
  • Wykorzystanie znanych wstępnie źródeł danych o problemie – ukierunkowanie działań tymczasowych.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą 5W2H;
IS-ISN’T przy opisywaniu problemu na produkcji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Co to w rzeczywistości jest root cause.
  • 5WHY czy 20WHY?
  • Podstawowe metody statystyczne przy analizie możliwych przyczyn problemów: karty kontrolne (podstawy SPC) i analiza Pareto.
  • Wybrane metody podnoszenia kreatywności pracy zespołu (poza standardową burzą mózgów) – metoda galerii, metoda „kwiat lotosu”, metoda 6. kapeluszy, metoda 635.

ĆWICZENIA:
Burza mózgów – „prawdziwa”, a nie grupowa dyskusja;
Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy – podejście „precyzyjne”;
Poszukiwanie przyczyn z wykorzystaniem 5WHY.

ZAWARTOŚĆ:

  • Wybór działań: metody LEQ i ZWI.
  • Priorytetyzacja działań.
  • Planowanie mierników skuteczności działań.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodą LEQ i ZWI;
Dokumentowanie i raportowanie zgodne z BP i LL;
Wspólna ocena dokumentacji.

ZAWARTOŚĆ:

  • Skuteczność a efektywność.
  • Ocena skuteczności działań – zbieranie danych.
  • Zamknięcie działań i podsumowanie pracy zespołu.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku dla oceny skuteczności;
Ocena motywacji i efektywność pracy zespołów problemowych.

DODATKOWE INFORMACJE:

Dbamy o to, żeby dużą część szkolenia zajęły ćwiczenia i praktyczne warsztaty – wtedy uczestnikom szkolenia łatwiej zapamiętać nowe dla nich informacje.

Podczas tego szkolenia praktyka to m.in. zadania w zakresie:

  • Prowadzenie analizy zgodnie dobrymi praktykami RCA.
  • Studium przypadku na procesie klienta.
  • Tworzenie diagramów przyczynowo-skutkowych Ishikawy.
  • Praca z metodami 5W2H i 5WHY.

Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy – analiza wybranego projektu.

Szkolenie przewidziane jest na 2 dni zajęć – w tym 1 dzień szkolenia oraz 1 dzień praktycznych warsztatów.

Grupa uczestnicząca w szkoleniu nie powinna być większa niż 15 osób.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:

Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, auditorzy, właściciele procesów, osoby odpowiedzialne za wdrażanie i dokumentowanie działań doskonalących oraz odpowiedzialne ze zarządzanie reklamacjami. Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę na temat budowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z prawnie uzasadnionym celem administratora. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Pełne informacje o danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.