Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
Facebook

Szkolenia zamknięte

QRQC (Quick Response Quality Control) – szybka reakcja na problemy jakościowe

QRQC (Quick Response Quality Control) – szybka reakcja na problemy jakościowe

QRQC (Quick Response Quality Control) – szybka reakcja na problemy jakościowe

  • Doskonalenie procesów
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych
Zakres

Szkolenie pozwoli uczestnikom przed wszystkim przećwiczyć na wielu praktycznych przykładach temat QRQC procesowego. Omówione case study uczulą na typowe błędy popełniane przy QRQC i pozwolą wypracować najlepsze praktyki w zakresie rozwiązywania problemów jakościowych.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Omówienie metod i technik pomocnych w rozwiązywaniu problemów przy szybkiej reakcji jakościowej.
  • Omówienie technik i metod wspomagających pracę grupową i kreatywne myślenie.
  • Omówienie sekwencji postępowania w QRQC.
  • Przećwiczenie sposobu wypełniania raportu QRQC.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Tradycyjne sposoby radzenia sobie z problemami.
  • Wykorzystanie Quick Response Quality Control (QRQC) do rozwiązywania problemów – wprowadzenie.
  • QRQC na tle systemu zarządzania jakością.

ZAWARTOŚĆ:

  • Analiza miejsca/stanowiska, w którym odbywają się działania.
  • Analiza wyrobu/półfabrykatu, którego dotyczy problem.
  • Analiza danych, rejestrów, wykresów, raportów – studium przypadku.

ZAWARTOŚĆ:

  • Identyfikacja problemów w praktyce.
  • Czy wszystkie problemy są jednakowo ważne?
  • Opis problemu w praktyce – elementy obowiązkowe każdego opisu.

ĆWICZENIA:
Przegląd i określenie priorytetów zidentyfikowanych problemów;
Wspólna ocena dokumentacji – case study.

ZAWARTOŚĆ:

  • Dobór członków zespołu.
  • Role w zespole i ustanowienie zasad współpracy.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z metodami tworzenia i wyboru zespołu;
Definiowanie reguł zespołowych.

ZAWARTOŚĆ:

  • Definiowanie problemu z wykorzystaniem 5W2H.
  • Metoda IS-ISN’T.
  • Wykorzystanie źródeł danych o problemie.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z 5W2H;
Tworzenie osi czasu dla powstałej niezgodności.

ZAWARTOŚĆ:

  • Łańcuchy powiązań wada-przyczyna.
  • Porządek i kreatywność przy rozwiązywaniu problemów.

ĆWICZENIA:
Burza mózgów – „prawdziwa”, a nie grupowa dyskusja;
Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy – podejście „precyzyjne”.

ZAWARTOŚĆ:

  • Macierz decyzyjna.
  • Wybór działań: metody LEQ i ZWI.

ĆWICZENIA:
Studium przypadku z LEQ i ZWI;
Wyciąganie wniosków z analizy LL/BP;
Wspólna ocena dokumentacji wewnętrznej klienta lub przykładowej od trenera.

DODATKOWE INFORMACJE:

Szkolenie może być prowadzone na realnych przykładach firmy – analiza wybranego projektu. Szkolenie przewidziane jest na 2 dni zajęć – w tym 1 dzień szkolenia oraz 1 dzień praktycznych warsztatów. Grupa uczestnicząca w szkoleniu nie powinna być większa niż 15 osób.

Adresaci:

Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, auditorzy, właściciele procesów, osoby odpowiedzialne za wdrażanie i dokumentowanie działań doskonalących oraz odpowiedzialne ze zarządzanie reklamacjami. Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę na temat budowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.