Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością

  • Systemy zarządzania jakością
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę na temat sposobu wprowadzania i rozwijania w firmie podejścia procesowego. Przećwiczone będą wszystkie typowe elementy tego podejścia do zarządzania jakością: od mapowania procesów, po zarządzanie nimi. Szkolenie może być w całości oparte o prawdziwe procesy realizowane w firmie.

Podstawowe cele szkolenia to:

  • Przedstawienie i przećwiczenie działań związanych z wdrażaniem podejścia procesowego w zarządzaniu jakością, w tym przede wszystkim obszary: mapowania procesów, ustalania mierników procesów, zarządzania procesami.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Istota podejścia procesowego.
  • Zarządzanie procesowe w standardach ISO serii 9000, IATF 16949, ISO 14001 i innych.
  • Definiowanie procesu – praktyka procesów produkcyjnych i nieprodukcyjnych.
  • Podejście procesowe w kontekście doskonalenia jakości: klient i dostawca wewnętrzny.

ZAWARTOŚĆ:

  • Etapy tworzenia mapy procesów.
  • Kryteria podziału procesów – przykłady praktyczne.
  • Projektowanie połączeń pomiędzy procesami.
  • Przykłady map procesów – prezentacja i omówienie.

ĆWICZENIA:
Opracowanie mapy procesów – prawdziwa lub fikcyjna firma;
Omówienie przygotowanych map i wypracowanie mapy ostatecznej.

ZAWARTOŚĆ:

  • Sposoby opisywania procesów (oznaczenia na schematach).
  • Podejście SIPOC w opisywaniu procesu.
  • Model „żółwia” jako pomoc w mapowaniu procesu.
  • Mapy pionowa i pozioma (różne rodzaje i poziomy szczegółowości) – zasady opisywania przebiegu procesu.
  • Dokumenty i zapisy na mapach – zasady oznaczania.
  • Notacja BPMN – wykorzystanie podstawowych „bramek” w mapowaniu procesu.

ĆWICZENIA:
Analiza i doskonalenie przykładowego procesu na podstawie mapy;
Opracowanie mapy wybranego procesu.

ZAWARTOŚĆ:

  • Zasady dotyczące mierzenia procesów.
  • Cele jakości a mierniki procesów.
  • Definiowanie mierników procesów w oparciu o wymagania klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Mierzenie skuteczności i efektywności procesów (trzy poziomy mierników).

ĆWICZENIA:
Ocena listy przygotowanych mierników dla wskazanych procesów;
Opracowanie mierników dla procesów w oparciu o mapę procesów i zidentyfikowane wymagania.

DODATKOWE INFORMACJE:

Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń przeplatanych wykładami. Uczestniczy tworzą i analizują mapy procesów oraz projektują system oceny przebiegu procesów.
Uczestnicy nabędą praktyczną wiedzę dotyczącą wdrażania podejścia procesowego.
Opracowane na zajęciach schematy postępowania można będzie przenieść na praktyczny grunt poszczególnych firm.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:

Osoby chcące rozwinąć swoją wiedzę na temat budowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością. Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, auditorzy, właściciele procesów.

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z prawnie uzasadnionym celem administratora. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Pełne informacje o danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.