Skuteczność i efektywność systemu zarządzania jakością i jego procesów, zależy od ludzi, ich zaangażowania w organizacji oraz ich kompetencji. Dlatego istotne jest aby organizacje potrafiły skutecznie identyfikować, rozwijać i oceniać niezbędne kompetencje pracowników oraz kształtować ich zaangażowanie w SZJ.
Celem szkolenie jest przedstawienie wytycznych zawartych w normie ISO 10018:2012 (Quality management — Guidelines on people involvement and competence) dotyczących zaangażowania pracowników w system zarządzania jakością organizacji i kształtowania ich kompetencji. Wytyczne te stanowią uzupełnienie wymagań ISO 9001 w zakresie z zaangażowania pracowników i zarządzania zasobami ludzkimi.
ISO 10018 może być stosowane również z innymi systemami zarządzania.
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jakim celu została opracowana norma ISO 10018, co ma wspólnego z ISO 9001 oraz jakie korzyści może przynieść organizacji stosownie wytycznych zawartych w tej normie
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Podczas szkolenia zostaną omówione czynniki ludzkie, które mogą wpływać na jakość
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
W tym module zostanie omówiony proces, który organizacja może wykorzystać do wdrożenia i utrzymania zaangażowania pracowników i ich kompetencji w system zarządzania jakością. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób można zachęcić pracowników do przyjęcia odpowiedzialności i jak stworzyć warunki, które pozwolą na osiągnięcie pożądanych rezultatów
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
W trakcie szkolenia zostaną omówione szczegółowe wytyczne zawarte w ISO 10018 odnoszące się do wymagań ISO 9001. Uczestnicy dowiedzą się m.in.
*jakie są zadania naczelnego kierownictwa wpływające na zaangażowanie pracowników w system,
*jak powinno się planować proces zapewnienia zasobów ludzkich i zarządzania nimi,
*jakie znaczenia ma zrozumienie przez osoby odpowiedzialne za proces, wymagań klienta, wymagań dot. wyrobu oraz przyczyn skarg i reklamacji
*jakie znaczenie dla skuteczności prowadzonych auditów ma zaangażowanie wszystkich pracowników
ZAWARTOŚĆ:
OPIS:
Uczestnicy będą mogli wykorzystać zdobytą na szkoleniu wiedzę do przeprowadzenia samooceny zaangażowania i kompetencji pracowników swojej firmy. Zostaną przedstawione typowe problemy związane z systemem zarządzania, które mogą wystąpić z powodu braku zaangażowania pracowników oraz zostaną wskazane określone działania rozwiązujące te problemy
Szkolenie obejmuje część teoretyczną w formie prezentacji, analizy przykładów oraz dyskusji, a także część praktyczną w formie warsztatów ćwiczeniowych.
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.
Adresaci:Liderzy, menedżerzy, kierownicy, praktycy jakości, zarządzania jakością, pełnomocnicy kierownictwa ds. SZJ, kierownicy działów Kadr i HR, oraz auditorzy wewnętrzni oceniający proces zarządzania zasobami ludzkimi.
PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna