Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

  • Doskonalenie procesów
    Systemy zarządzania jakością
    Szkolenia zamknięte
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Szkolenie CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów to praktyczne podejście do rzeczywistych wyzwań jakościowych, które pojawiają się w firmach. Uczestnicy na szkoleniu dowiedzą się, jak skutecznie analizować i rozwiązywać problemy jakościowe w organizacji z wykorzystaniem różnych metod i narzędzi rozwiązywania problemów zgodnie z podejściem standardu CQI 20. 

Umiejętności, które zdobędzie uczestnik

Podczas szkolenia uczestnicy uczą się jak stosować metody rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z dobrymi praktykami branżowymi. Dzięki praktycznym ćwiczeniom i analizom przypadków dowiedzą się m.in.:

  • jak rozpoznawać i definiować problemy w sposób zgodny z podejściem CQI-20
  • jak stosować narzędzia takie jak diagram Ishikawy, 5Why, Multi-Vari czy histogramy do skutecznej analizy przyczyn źródłowych
  • jak planować i wdrażać działania korygujące i zapobiegawcze w procesach produkcyjnych
  • jak dokumentować przebieg analizy i działań (np. w raporcie A3 i 8D)
  • jak pracować zespołowo nad rozwiązywaniem problemów w sposób uporządkowany i efektywny

Korzyści dla firm

Szkolenie rozwiązywanie problemów CQI-20 pozwala firmom osiągnąć mierzalne efekty, takie jak m.in.:

  • zmniejszenie liczby zgłaszanych reklamacji i kosztów związanych z niezgodnościami
  • skrócenie czasu reakcji na problem w produkcji dzięki systematycznemu podejściu
  • wdrożenie wspólnych standardów i metod rozwiązywania problemów w całej organizacji
  • poprawę współpracy międzydziałowej i większą efektywność zespołów jakościowych
  • wzrost kompetencji pracowników w zakresie narzędzi i metod CQI-20, zgodnych z wymaganiami branżowymi (np. ISO, IATF)

Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Standardy CQI – przegląd
  • CQI a IATF i specyficzne wymagania klientów CSR

ĆWICZENIA:

Przegląd standardów CQI i celów jakie spełniają, ze szczególnym uwzględnieniem CQI-20

ZAWARTOŚĆ:

  • Podstawowe terminy i pojęcia według IATF
  • Rozwiązywanie problemów jakościowych a wymagania ISO 9001 i IATF 16949

ĆWICZENIA:

Omówione zostaną wymagania standardu ISO 9001 i IATF 16949 związane z CQI

ZAWARTOŚĆ:

  • Działania korygujące i zapobiegawcze – definicje, różnice
  • Przebieg procesu definiowania i wdrażania działań korygujących i zapobiegawczych

ĆWICZENIA:

Wprowadzenie do tematyki i praktyczne przykłady, które pozwolą uczestnikom właściwie definiować i rozróżniać działania

Wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych przedstawione zostanie jako proces, który wymaga odpowiedniego zaplanowania

ZAWARTOŚĆ:

  • Diagram Ishikawy
  • Matryca decyzji
  • Wykorzystanie metod statystycznych przy poszukiwaniu przyczyn niezgodności (karty kontrolne, testy statystyczne)
  • Histogram
  • Metoda IS-ISN’T (analiza krzyżowa)
  • Podejście 5 WHY
  • Diagram koncentracji
  • Analiza Multi-Vari

ĆWICZENIA:

Ćwiczenia warsztatowe z zakresu wykorzystywania narzędzi do identyfikacji przyczyn źródłowych, podczas których uczestnicy będą mieli okazję do przećwiczenia stosowania poszczególnych narzędzi, na podstawie materiałów dostarczonych przez trenera i własnych przykładów

ZAWARTOŚĆ:

  • Poka-Yoke i inne działania projakościowe
  • Dokumentowanie działań (8D, A3)
  • Analiza PDPC
  • Podstawy TRIZ

ĆWICZENIA:

Podczas tego modułu będzie można się dowiedzieć w jaki sposób wybrać działania doskonalące do wdrożenia, w jaki sposób przydzielić im priorytety oraz jak je dokumentować

ZAWARTOŚĆ:

  • Budowanie zespołu
  • Komunikacja w zespole
  • Grupowe poszukiwanie przyczyn niezgodności
  • Rozpoznanie sukcesu zespołu

ĆWICZENIA:

Uczestnicy szkolenia poznają zasady budowy zespołu i przećwiczą umiejętności pracy w grupie oraz kreatywne poszukiwanie przyczyn niezgodności

Dodatkowe informacje:

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej, co pozwala na bezpośrednie przełożenie zdobytej wiedzy na procesy w organizacji.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

 

Adresaci:

  • Pracownicy odpowiedzialni za skuteczne i efektywne rozwiązywanie problemów jakościowych
  • Auditorzy wewnętrzni systemów zarządzania
  • Osoby zajmujące się doskonaleniem procesów

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Imię i nazwisko

    Nazwa firmy

    Adres e-mail

    Numer telefonu

    Dodatkowe informacje

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub/i zapisu na szkolenie. W przypadku wyrażenia poniższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych/handlowych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych w tym przysługujących praw znajdą Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.

      Administratorem przekazanych danych jest PROQUAL Management Institute – B.T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Dane przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych, w tym przysługujących praw, znajdą Państwo w naszej Polityce prywatności.