Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
Facebook

Szkolenia zamknięte

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

CQI-20 – efektywne rozwiązywanie problemów

  • Doskonalenie procesów
    Systemy zarządzania jakością
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych
Zakres

Podstawowe cele szkolenia:

  •  Nauczenie w jaki sposób planować działania korygujące i zapobiegawcze wychodząc od dogłębnej analizy przyczyn oraz zaproponowanie sposobów na ocenę skuteczności wdrożonych działań
  • Prezentacja podstawowych narzędzi związanych z działaniami prewencyjnymi
  • Prezentacja podstawowych sposobów dokumentowania procesu planowania i wdrażania działań korygujących i zapobiegawczych w tym raport A3 i G8D
  • Przedstawienie ról poszczególnych szczebli zarządzania w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Standardy CQI – przegląd
  • CQI a IATF i specyficzne wymagania klientów CSR

OPIS:

Przegląd standardów CQI i celów jakie spełniają, ze szczególnym uwzględnieniem CQI-20

ZAWARTOŚĆ:

  • Podstawowe terminy i pojęcia według IATF
  • Rozwiązywanie problemów jakościowych a wymagania ISO 9001 i IATF 16949

OPIS:

Omówione zostaną wymagania standardu ISO 9001 i IATF 16949 związane z CQI

ZAWARTOŚĆ:

  • Działania korygujące i zapobiegawcze – definicje, różnice
  • Przebieg procesu definiowania i wdrażania działań korygujących i zapobiegawczych

OPIS:

Wprowadzenie do tematyki i praktyczne przykłady, które pozwolą uczestnikom właściwie definiować i rozróżniać działania

Wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych przedstawione zostanie jako proces, który wymaga odpowiedniego zaplanowania

ZAWARTOŚĆ:

  • Diagram Ishikawy
  • Matryca decyzji
  • Wykorzystanie metod statystycznych przy poszukiwaniu przyczyn niezgodności (karty kontrolne, testy statystyczne)
  • Histogram
  • Metoda IS-ISN’T (analiza krzyżowa)
  • Podejście 5 WHY
  • Diagram koncentracji
  • Analiza Multi-Vari

OPIS:

Ćwiczenia warsztatowe z zakresu wykorzystywania narzędzi do identyfikacji przyczyn źródłowych, podczas których uczestnicy będą mieli okazję do przećwiczenia stosowania poszczególnych narzędzi, na podstawie materiałów dostarczonych przez trenera i własnych przykładów

ZAWARTOŚĆ:

  • Poka-Yoke i inne działania projakościowe
  • Dokumentowanie działań (8D, A3)
  • Analiza PDPC
  • Podstawy TRIZ

OPIS:

Podczas tego modułu będzie można się dowiedzieć w jaki sposób wybrać działania doskonalące do wdrożenia, w jaki sposób przydzielić im priorytety oraz jak je dokumentować

ZAWARTOŚĆ:

  • Budowanie zespołu
  • Komunikacja w zespole
  • Grupowe poszukiwanie przyczyn niezgodności
  • Rozpoznanie sukcesu zespołu

OPIS:

Uczestnicy szkolenia poznają zasady budowy zespołu i poćwiczą umiejętności pracy w grupie oraz kreatywne poszukiwanie przyczyn niezgodności

DODATKOWE INFORMACJE:

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę:

  • Jak pokonywać trudności w analizie problemu i wprowadzaniu działań korygujących
  • Czym różnią się poszczególne narzędzia rozwiązywania problemów jak m.in. diagram Ishikawy, 5Why, Multi-Vari, wykres korelacji
  • Jak mierzyć efektywność podejmowanych działań
Adresaci:
  • Pracownicy odpowiedzialni za skuteczne i efektywne rozwiązywanie problemów jakościowych
  • Auditorzy wewnętrzni systemów zarządzania
  • Osoby zajmujące się doskonaleniem procesów

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.