Menu
Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
  • polski
  • angielski
Facebook

Szkolenia zamknięte

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

  • Kierowanie ludźmi
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Szkolenie jest potrzebne jeżeli w Państwa firmie specjaliści i/lub menedżerowie:

  • Mają kłopoty z egzekwowaniem ustaleń i zadań od innych .
  • Biorą wszystko na siebie, nie umiejąc odmówić, nawet jeśli godzi to  w ich interesy.
  • Unikają sytuacji konfliktowych.
  • Mają kłopoty ze znajdowaniem porozumienia w konfliktowej sytuacji.
  • Bywają wyczerpani  stresem spowodowanym relacjami z innymi.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się (nabyte umiejętności):

  • W jaki sposób weryfikować potrzeby i intencje innych.
  • W jaki sposób asertywnie komunikować własne stanowisko i oczekiwania.
  • Jak radzić sobie z presją.
  • Jak efektywnie podchodzić  do organizowania sobie pracy.

W trakcie szkolenia zmotywujemy uczestników do (świadomość i zmiana postaw):

  • Brania większej odpowiedzialności za efektywność w relacjach z innymi osobami.
  • Budowania poczucia własnej wartości w kontaktach z innymi.
  • Brania większej odpowiedzialności za efektywność w relacjach z innymi osobami.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają i nauczą się stosować następujące narzędzia/techniki:

  • Asertywnego modelu komunikowania się z otoczeniem.
  • Techniki „zdartej płyty”.
  • Techniki radzenia sobie z presją.
  • Techniki radzenia sobie z „wewnętrznym krytykiem”.

Informacje o programie

Szczegóły po naciśnięciu +

ZAWARTOŚĆ:

  • Prezentacja celów , programu i zasad szkolenia
  • Autoprezentacja

OPIS:

Uczestnicy zapoznają się programem i celami szkolenia

Trener uzgadnia z grupą zasady szkolenia

Uczestnicy przedstawiają się, rozwijając umiejętność budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby

ZAWARTOŚĆ:

  • Zrozumienie, trzech podstawowych sposobów reagowania w trudnej sytuacji
  • Zachowania uległe w pracy zawodowej
  • Zachowania agresywne w pracy zawodowej
  • Skuteczne techniki asertywne
  • Trening umiejętności asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach

OPIS:

Uczestnicy uświadamiają sobie podstawowe reakcje (zachowania) w relacji z innymi pracownikami w sytuacji konfliktowej

Poznają i poznają co się dzieje z ich ciałem i emocjami, a także ze sposobem myślenia

Uczestnicy odkrywają, że asertywność to najbardziej skuteczna metoda radzenia sobie w trudnej sytuacji

Poznają pomocne techniki wpływania na swoje ciało, emocje oraz myśli w trudnych sytuacjach

ZAWARTOŚĆ:

  • Niska samoocena i jej wpływ na efektywność w komunikacji
  • Stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną
  • Modelowanie efektywnego procesu komunikacyjnego obejmującego akceptację własnej osoby i rozumienie drugiej osoby będącej w konflikcie

OPIS:

Uczestnicy poprzez testy indywidualne, dyskusje moderowana oraz scenki w których odgrywają role skonfliktowanych pracowników coraz bardziej rozumieją znaczenie poczucie własnej wartości w skutecznej komunikacji

Uczestnicy wypracowują indywidualny program wzmacniający poczucie własnej wartości

ZAWARTOŚĆ:

  • Doskonalenie asertywnej komunikacji
  • Struktury językowe oddziałujące na podświadomość
  • Formy oraz rodzaje konstrukcji wypowiedzi
  • Pytania sokratejskie
  • „Fałszywe zwierciadło”

OPIS:

Uczestnicy odgrywają scenki w których dokonują prób zachowań asertywnych, trener, zwracając uwagę na  formy językowe, pogłębia świadomość uczestników dotyczącą asertywnej komunikacji

ZAWARTOŚĆ:

  • Wzorzec „stan wewnętrzny”
  • Kierunek dążenia
  • Punkt odniesienia
  • Zgodność i niezgodność
  • Ogólna wizja i konkrety
  • Przekonanie
  • Konieczność/możliwość

OPIS:

Trener prowadzi krótki wykład na temat najczęściej funkcjonujących meta programów

Opisuje je oraz przybliża ich znaczenie w codziennej komunikacji

Uczestnicy w ćwiczeniach praktycznych uczą się rozpoznawać poszczególne „metaprogramy” oraz sprowadzać komunikację do asertywnych technik komunikacyjnych opartych na zasadzie „wygrany/wygrany”

ZAWARTOŚĆ:

  • Podsumowanie szkolenia
  • Runda opinii
  • Indywidualny Plan Działania
  • Ocena szkolenia – ankiety

OPIS:

Trener dokonuje przeglądu treści szkolenia i akcentuje narzędzia/techniki trenowane podczas szkolenia

Uczestnicy indywidualnie omawiają, czego się nauczyli, co było dla nich najbardziej wartościowe, co im się najbardziej podobało

Każdy uczestnik opracowuje indywidualny plan działania dotyczący wdrożenia w praktyce narzędzi/technik poznanych na szkoleniu

Ocena i podsumowanie szkolenia

Dodatkowe informacje:

Szkolenie ma formę bardzo praktyczną. W miarę możliwości czasowych w czasie szkolenia zostaną rozpisane plany badań dla konkretnych przypadków bazujących na praktyce uczestników szkolenia. Będą je więc oni mogli wdrożyć do prowadzonych przez siebie kontroli w swoich firmach.

Adresaci:

  • Specjaliści
  • Kadra Kierownicza

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna

ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
e-mail: biuro@proqual.pl
tel.: +48 71 355 18 08
fax: +48 71 72 313 94
Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
Facebook
© Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie!

* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.