LPA to jedno ze specyficznych wymagań General Motors. Layered Process Audit (LPA) czyli audit warstwowy procesu to system systematycznych auditów procesu produkcyjnego prowadzonych przez pracowników z różnych szczebli organizacji (liderów procesu, kierowników, menagerów czy dyrektorów). Audity te prowadzone są w celu zweryfikowania m.in. zgodności ze stosowanymi standardami operacyjnymi, kompetencji operatorów, działania urządzeń typu „error proofing”.
LPA obejmuje:
Prowadzenie LPA umożliwia zweryfikowanie zgodności przebiegu procesu z jego dokumentacją oraz prowadzi do zwiększenia dyscypliny, poprawy komunikacji pomiędzy poszczególnymi stopniami zarządzania oraz poprawy ogólnej jakości procesu. Na skuteczność LPA niewątpliwie ma wpływ duża częstotliwość prowadzonych auditów oraz zaangażowanie kierownictwa ze wszystkich szczebli. Dzięki LPA szybko można wychwycić nawet drobne niezgodności w procesie – takie jak błędy lub braki w dokumentacji, luki w wyszkoleniu pracowników czy braki w wyposażeniu.
LPA pozwala określić możliwości poprawy oraz zaplanować działania doskonalące.
Więcej na temat LPA można dowiedzieć się w trakcie warsztatów prowadzonych przez trenerów PROQUAL.
PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna