Odwiedź nas również na:
Facebook
Centrum klienta
Facebook

Strefa wiedzy

LPA – Wielowarstwowy Audit Procesu

Czym jest LPA?

LPA to jedno ze specyficznych wymagań General Motors. Layered Process Audit (LPA) czyli audit warstwowy procesu to system systematycznych auditów procesu produkcyjnego prowadzonych przez pracowników z różnych szczebli organizacji (liderów procesu, kierowników, menagerów czy dyrektorów). Audity te prowadzone są w celu zweryfikowania m.in. zgodności ze stosowanymi standardami operacyjnymi, kompetencji operatorów, działania urządzeń typu „error proofing”.

LPA obejmuje:

  •  określenie warstw (poziomów) auditu oraz ich harmonogramu,
  • identyfikację elementów wysokiego ryzyka,
  • checklistę wspomagającą ocenę bieżących procesów zgodnie z obowiązującymi standardami,
  • określenie działań korygujących i środków zaradczych,
  • regularne przeglądy wyników auditu przez kierownictwo wyższego szczebla.

Zalety stosowania LPA.

Prowadzenie LPA umożliwia zweryfikowanie zgodności przebiegu procesu z jego dokumentacją oraz prowadzi do zwiększenia dyscypliny, poprawy komunikacji pomiędzy poszczególnymi stopniami zarządzania oraz poprawy ogólnej jakości procesu. Na skuteczność LPA niewątpliwie ma wpływ duża częstotliwość prowadzonych auditów oraz zaangażowanie kierownictwa ze wszystkich szczebli. Dzięki LPA szybko można wychwycić nawet drobne niezgodności w procesie – takie jak błędy lub braki w dokumentacji, luki w wyszkoleniu pracowników czy braki w wyposażeniu.

LPA pozwala określić możliwości poprawy oraz zaplanować działania doskonalące.

Więcej na temat LPA można dowiedzieć się w trakcie warsztatów prowadzonych przez trenerów PROQUAL.

PROQUAL Management Institute
B. T. Greber Spółka Jawna

ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
e-mail: biuro@proqual.pl
tel.: +48 71 355 18 08
fax: +48 71 72 313 94
Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
Facebook
© Copyright 2018 PROQUAL | Realizacja PROADAX
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie!

* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.