Odwiedź nas również na:
Facebook
Facebook

Szkolenia zamknięte

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

Asertywność w kontaktach zawodowych i życiu osobistym

  • Kierowanie ludźmi
  • CZAS TRWANIA: 2 dni / 16 godzin szkoleniowych

Zakres

Szkolenie jest potrzebne jeżeli w Państwa firmie specjaliści i/lub menedżerowie:

  • Mają kłopoty z egzekwowaniem ustaleń i zadań od innych .
  • Biorą wszystko na siebie, nie umiejąc odmówić, nawet jeśli godzi to w ich interesy.
  • Unikają sytuacji konfliktowych.
  • Mają kłopoty ze znajdowaniem porozumienia w konfliktowej sytuacji.
  • Bywają wyczerpani stresem spowodowanym relacjami z innymi.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się (nabyte umiejętności):

  • W jaki sposób weryfikować potrzeby i intencje innych.
  • W jaki sposób asertywnie komunikować własne stanowisko i oczekiwania.
  • Jak radzić sobie z presją.
  • Jak efektywnie podchodzić do organizowania sobie pracy.

W trakcie szkolenia zmotywujemy uczestników do (świadomość i zmiana postaw):

  • Brania większej odpowiedzialności za efektywność w relacjach z innymi osobami.
  • Budowania poczucia własnej wartości w kontaktach z innymi.
  • Brania większej odpowiedzialności za efektywność w relacjach z innymi osobami.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają i nauczą się stosować następujące narzędzia/techniki:

  • Asertywnego modelu komunikowania się z otoczeniem.
  • Techniki „zdartej płyty”.
  • Techniki radzenia sobie z presją.
  • Techniki radzenia sobie z „wewnętrznym krytykiem”.
Informacje o programie

ZAWARTOŚĆ:

  • Prezentacja celów, programu i zasad szkolenia
  • Autoprezentacja

OPIS:

Uczestnicy zapoznają się programem i celami szkolenia

Trener uzgadnia z grupą zasady szkolenia

Uczestnicy przedstawiają się, rozwijając umiejętność budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby

ZAWARTOŚĆ:

  • Zrozumienie, trzech podstawowych sposobów reagowania w trudnej sytuacji
  • Zachowania uległe w pracy zawodowej
  • Zachowania agresywne w pracy zawodowej
  • Skuteczne techniki asertywne
  • Trening umiejętności asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach

OPIS:

Uczestnicy uświadamiają sobie podstawowe reakcje (zachowania) w relacji z innymi pracownikami w sytuacji konfliktowej

Poznają i dowiedzą się co dzieje się z ich ciałem i emocjami, a także ze sposobem myślenia

Uczestnicy odkrywają, że asertywność to najbardziej skuteczna metoda radzenia sobie w trudnej sytuacji

Poznają pomocne techniki wpływania na swoje ciało, emocje oraz myśli w trudnych sytuacjach

ZAWARTOŚĆ:

  • Niska samoocena i jej wpływ na efektywność w komunikacji
  • Stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną
  • Modelowanie efektywnego procesu komunikacyjnego obejmującego akceptację własnej osoby i rozumienie drugiej osoby będącej w konflikcie

OPIS:

Uczestnicy poprzez testy indywidualne, dyskusje moderowaną oraz scenki w których odgrywają role skonfliktowanych pracowników coraz bardziej rozumieją znaczenie poczucia własnej wartości w skutecznej komunikacji

Uczestnicy wypracowują indywidualny program wzmacniający poczucie własnej wartości

ZAWARTOŚĆ:

  • Doskonalenie asertywnej komunikacji
  • Struktury językowe oddziałujące na podświadomość
  • Formy oraz rodzaje konstrukcji wypowiedzi
  • Pytania sokratejskie
  • „Fałszywe zwierciadło”

OPIS:

Uczestnicy odgrywają scenki w których dokonują prób zachowań asertywnych, trener, zwracając uwagę na formy językowe, pogłębia świadomość uczestników dotyczącą asertywnej komunikacji

ZAWARTOŚĆ:

  • Wzorzec „stan wewnętrzny”
  • Kierunek dążenia
  • Punkt odniesienia
  • Zgodność i niezgodność
  • Ogólna wizja i konkrety
  • Przekonanie
  • Konieczność/możliwość

OPIS:

Trener prowadzi krótki wykład na temat najczęściej funkcjonujących meta programów

Opisuje je oraz przybliża ich znaczenie w codziennej komunikacji

Uczestnicy w ćwiczeniach praktycznych uczą się rozpoznawać poszczególne „metaprogramy” oraz sprowadzać komunikację do asertywnych technik komunikacyjnych opartych na zasadzie „wygrany/wygrany”

ZAWARTOŚĆ:

  • Podsumowanie szkolenia
  • Runda opinii
  • Indywidualny Plan Działania
  • Ocena szkolenia – ankiety

OPIS:

Trener dokonuje przeglądu treści szkolenia i akcentuje narzędzia/techniki trenowane podczas szkolenia

Uczestnicy indywidualnie omawiają, czego się nauczyli, co było dla nich najbardziej wartościowe, co im się najbardziej podobało

Każdy uczestnik opracowuje indywidualny plan działania dotyczący wdrożenia w praktyce narzędzi/technik poznanych na szkoleniu

Ocena i podsumowanie szkolenia

DODATKOWE INFORMACJE:

Szkolenie ma formę bardzo praktyczną. W miarę możliwości czasowych w czasie szkolenia zostaną rozpisane plany badań dla konkretnych przypadków bazujących na praktyce uczestników szkolenia. Będą je więc oni mogli wdrożyć do prowadzonych przez siebie kontroli w swoich firmach.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia.

Adresaci:
  • Specjaliści
  • Kadra Kierownicza

Zapisz się na szkolenie lub zapytaj o szczegóły

    Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest PROQUAL Management Institute – B. T. Greber Sp.J. z siedzibą przy ulicy Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z prawnie uzasadnionym celem administratora. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą również wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Pełne informacje o danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

    PROQUAL Management Institute
    B. T. Greber Spółka Jawna

    ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
    e-mail: biuro@proqual.pl
    tel.: +48 71 355 18 08
    fax: +48 71 72 313 94
    Godziny pracy biura: 8:00 - 16:00 Więcej
    Facebook
    © Copyright PROQUAL | Realizacja PROADAX
    close
    Potrzebujesz więcej informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie!

      * Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.